Dutch Touch - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marij Hartog - WaarBenJij.nu Dutch Touch - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marij Hartog - WaarBenJij.nu

Dutch Touch

Blijf op de hoogte en volg Marij

29 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Er zijn alweer 2 weken voorbij! Time flies en wat is het druk nu ik doordeweeks van half 9 tot half 6 op het lab hang. En niet alleen hangen, nee ze zetten me goed aan het werk. Naast het observeren van allerlei technieken waar ik straks zelfstandig mee moet gaan werken (aaaah!), verwerk ik gelijk allerlei data van lopende experimenten. Of ik even een bepaald programma wilde downloaden en daarmee de data wil verwerken tot een mooie grafiek. Naast dat ik nog nooit met het programma heb gewerkt is het aardige dat mijn collega's het ook nog nooit hebben gebruikt. Dus ik moest het zelf even uitdokteren.. Wonder boven wonder is het nog gelukt ook (al ben ik nog steeds bang dat we aan het eind van de week erachter komen dat er een foutje in zit en alles opnieuw moet! haha). Nu ben ik zelfs degene die uitleg geeft aan mijn collega's! Het zijn echt workaholics die ook in het weekend op het lab te vinden zijn, maar dat probeer ik vooralsnog toch af te houden..

Des te meer omdat er veel leukere dingen te doen zijn in het weekend! Afgelopen weekend had een Hollands tintje: Koningsdag (Kingsday!) werd hier verrassend goed gevierd. We begonnen met koningsnacht op vrijdagavond in een met oranje en rood-wit-blauwe vlaggen versierd café. Ik werd gelijk vrolijk van al die in het oranje uitgedoste mensen! We waren met een groepje Nederlanders en Duitsers, zelfs de Duitsers hadden speciaal voor de gelegenheid oranje kleding gekocht! Wij hadden de enige echte Marc van Brabant als DJ (wie kent hem niet) en met een paar flesjes Heineken was de muziek toch zeer dansbaar.
Op zaterdag was er Kingsday in het Golden Gate Park bij Murphy's Windmill, hoe kan het ook anders! Het consulaat had uitgepakt met een Nederlandse markt (stroopwafels, KAAS!, pindakaas, hagelslag, krentenbollen), eetkraampjes, oud-hollandse spellejes, vrijmarkt en een silent disco. Mijn huisgenoten zijn allemaal in het oranje gehuld de bitterballen en stroopwafels komen proeven, erg leuk! Nu pas kom je erachter wat echt Hollandse producten en gewoontes zijn :) Voordat we op onze fietsen weer terug gingen zijn we nog even op Ocean Beach geweest dat pal naast het park ligt. Prachtig strand, maar helaas nog net iets te koud!

Zondag heb ik met Claudia (roommate) wederom de toerist uit gehangen. We hebben het noordelijk deel van San Francisco doorkruist, begonnen bij het Palace of Fine Arts, via de Marina (haventje) naar Fort Mason. Een bezoekje gebracht aan Lombardstreet, overheerlijk ijs gegeten in het zonnetje op Ghiradelli square (lelijk verbrand! autsj). En we konden het natuurlijk niet laten om op de cablecar te springen, terug naar Marketstreet. Ontzettend leuke manier om de wijken te ontdekken. Alsof het nog niet genoeg was nog even gauw shoppen bij 21 Forever om voldaan thuis wat lekkere salade te eten die we hier in de straat hebben gehaald. Perfecte dag!

Nu houden jullie nog het echte Hollandse verhaal van me tegoed. Als echt Nederlander verplaats ik me natuurlijk het liefst per fiets, maar eentje aanschaffen hier is nog best prijzig. En je moet er na een halfjaar ook weer vanaf ;) Ik was van plan om op Craigslist rond te kijken en een tweedehands op de kop te tikken, totdat ik vorige week een meneer tegenkwam bij de bushalte. Met recht noem ik hem meneer, het was namelijk een Schotse man van 77 jaar! We raakten in gesprek en hij vertelde dat hij graag wandelde en fietste door de stad en ook 5 fietsen thuis had staan. 'Oh by the way, do you need a bike?' Een beetje overrompeld antwoordde ik bevestigend en voor ik het wist had ik zijn adres en telefoonnummer in mijn handen, ik moest maar een keer langskomen. Nou ben ik goed van vertrouwen, maar dat vond ik toch een beetje tricky. Met mijn huisgenoot afgesproken om samen langs te gaan, want zo'n oude man kon ons samen toch niets maken! Uiteindelijk kwam ik hem (weer heel toevallig!) al eerder tegen (hij woont naast de bushalte van mijn werk). En voila, daar was mijn fiets met goedwerkende remmen en ik kreeg er ook nog een helm bij! VOOR NOP! Als ik hem maar wel weer terug kom brengen als ik naar huis ga. Ontzettend lief dus en wat een geluk. Ga ik naar de bikeshop even verderop om een goed slot te kopen, is het personeel ook nog eens onder de indruk. Mijn fiets was 25 jaar geleden een absolute topper ;) De uitdrukking 'bergafwaarts gaan' krijgt hier een totaal nieuwe lading; het is namelijk heel positief als je bergafwaarts gaat. De heuvels zijn namelijk pittig steil en dan kun je goed op adem komen! Maar oefening baart kunst, met frisse moed elke dag de heuvels te lijf.

Tot snel!

xx

  • 29 April 2014 - 08:29

    Mary:

    Ha lieve Marij,

    Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven! Geweldig om zo een beetje op de hoogte te blijven van je belevenissen! Het is fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, zowel qua werk als in je vrije tijd. Lucky bastard om zo aan een fiets te komen... En je conditie blijft ook meteen op peil...
    Hier ook alles goed, Koningsdag was gezellig met mooi weer; ik heb de hele dag in de theewinkel gestaan. Maar met z'n tweetjes was het heel gezellig en we hadden veel klanten.
    Volgende week 9 mei gaan wij een weekje naar de Provence, dus daar kijken we erg naar uit.
    Marij, tot later weer en lost of love

  • 29 April 2014 - 09:19

    Ans:

    Hey Marij,

    Leuk verhaal weer. Gelukkig bestaan er nog echt hele lieve mensen!
    En maak me gek.... FOREVER 21!!!!!!
    Ben echt niet jaloers..... Have fun meis
    X

  • 29 April 2014 - 09:40

    Mirrie:

    gurlllll nu heb ik een verhaal bij de foto's van de app! en die fiets, goed geregeld! fijn als mensen zo goed van vertrouwen zijn.

    liefs x

  • 30 April 2014 - 13:44

    Jacky:

    Zo die charmes van jouw werken ook overal he!! Superfijn dat je nu lekker overal kan fietsen! En dan ondeezoek gaat vast goed komen als ik dat zo hoor. Dalijk weet je nog meer dan je collega's haha :) dikke kusss

  • 30 April 2014 - 13:45

    Jack:

    And the photos. LOVEIT hehe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marij

7 maanden in San Francisco!

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 12307

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 03 November 2014

San Francisco

22 September 2012 - 03 November 2012

Suriname

Landen bezocht: