Big steps - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marij Hartog - WaarBenJij.nu Big steps - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marij Hartog - WaarBenJij.nu

Big steps

Blijf op de hoogte en volg Marij

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Ik ga inmiddels mijn zesde week in en je kunt wel stellen dat ik de afgelopen weken een hoop stappen heb gezet. Letterlijk en figuurlijk. Ik ben helemaal gewend aan mijn kamer en aan het ritme van werken. Al kan ik niet zeggen dat ik nu elke dag fris en fruitig op tijd mijn bed uit stap! Het voelt allemaal steeds vertrouwder en naast de vele avondjes weg, is het ook heerlijk om een avond thuis te zijn. Ik heb al een hoop rondgewandeld in San Francisco en uitgerekend dit weekend een hoop miles/kilometers weggelopen in de rest van California.

Op zaterdagavond was er dan eindelijk de Bras for cause fundraising walk. Het was een klein uurtje rijden naar Pleasanton, een small, all-American, pittoresk town. Meer dan 500 lopers hadden zich uitgedost in de gekste beha's, van veren tot glitters. En het waren toch zeker niet alleen vrouwen die hun best hadden gedaan, zeker in onze groep waren er een hoop mannen zo dapper om de 10 kilometers in een beha te wandelen. Ze vonden het maar reuze interessant en bovendien een erg handige plek om hun telefoons en snacks in op te bergen. Langs de route waren er zogeheten 'cheering stations', waar we hartelijk werden toe gejuicht (heel veel vrouwelijke gegil) en allerlei snacks en water kregen uitgedeeld. Ook de mensen op de terrassen keken hun ogen uit en alle auto's die voorbij reden vonden het zeer vermakelijk. Gelukkig heeft het ook zeker wat opgeleverd: 150.000 dollar! Waardoor ze in totaal na 9 edities de 1 miljoen zijn gepasseerd. Best impressive! Aan het eind waren er nog een paar hartverwarmende en hartverscheurende speeches van familie van overleden borstkankerpatienten en borstkanker survivors. En dat maakte me toch wel heel blij dat ik wat geld had ingezameld. Maar de grootste dank gaat natuurlijk uit naar degenen die mij daadwerkelijk gesponsord hebben: SUPER! Iedere euro en dollar heeft geholpen om die 10 km uit te lopen :)

En omdat mijn sportschoenen toch zo lekker zaten, vandaag een prachtige hike gedaan. Om 09:30 uur kwam een collega van het lab me ophalen, Pan Bo. Ik heb het veel besproken en geroemde uitzicht op de stad vanaf de Twin Peaks eindelijk zelf mogen aanschouwen. Werkelijk waar prachtig, ik verwijs jullie graag naar de foto's! Daarna een uur gereden naar het Oosten om de Black Diamonds Mine te verkennen. Opnieuw weer een verrassend mooi landschap, met veel zandsteen en dus veel gele kleuren in het landschap. Het was daarnaast ook een heerlijke warme dag. Fijn om de drukte van de stad even te kunnen ontvluchten.

Eenmaal terug de dag afgesloten met een kleine shopping tour door een enorm grote supermarkt Castco (soort groothandel idee). Helaas heb ik bepaalde verpakkingen toch maar moeten laten staan, want wat heb ik aan 80 mueslirepen? Om vervolgens nog te genieten van een heerlijk chinees diner, en mijn collega kon het weten want hij komt uit Beijing.

Mijn voetjes zijn toe aan een heerlijke nachtrust! Morgen weer een hoop stappen zetten in het lab. Verder met mijn eerste eigen echte experiment, spannend!

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marij

7 maanden in San Francisco!

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 12332

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 03 November 2014

San Francisco

22 September 2012 - 03 November 2012

Suriname

Landen bezocht: