Dag diakonessen, hallo stoeli! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marij Hartog - WaarBenJij.nu Dag diakonessen, hallo stoeli! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marij Hartog - WaarBenJij.nu

Dag diakonessen, hallo stoeli!

Blijf op de hoogte en volg Marij

12 Oktober 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Voorlopig voor het laatst een berichtje uit Paramaribo. Ik heb vandaag voor het laatst mee gedraaid in het diakonessen huis! Met een zakje stroopwafels alle artsen bedankt voor hun begeleiding. Ik heb superveel gezien en ook weer veel geleerd en kennis opgehaald. Ik denk dat ik dat pas echt ga beseffen als ik weer in een Nederlands ziekenhuis ben, waar alles toch zo anders is!

Nu net de tassen ingepakt. Geprobeerd zo compact mogelijk! Het wordt nog een klein beetje een probleem aangezien je maar 100 kg mee mag nemen, inclusief je eigen lichaamsgewicht. Mijn partner is namelijk ietsje zwaarder haha! Maar ja we wilden toch zoveel mogelijk boodschappen zelf meenemen. Ze nemen het hier meestal toch niet zo nauw, dus we verzinnen er wel wat op!

Nu even douchen en dan voor de laatste keer met z'n vijven uiteten. Daarna zit ik 2 weken met Floris opgescheept, waar ik het overigens heel goed mee kan vinden hoor! Dus dat komt helemaal goed! Ik heb er zin in, na 2 drukke weken zie ik mezelf wel liggen in die hangmat.. Ik heb een internetbundel gekocht voor op mijn telefoon dus ik zal zelfs nog een berichtje kunnen schrijven voor jullie!

Dit was hem voor nu even. De volgende keer zal mijn berichtje komen vanuit het wonderschone Stoelmanseiland :)

Lobie!

• 13 Oktober 2012 - 04:23

Bart:

Marij!
    Fawaka? Tof om alle verhalen te lezen, die ik nu pas kan lezen omdat ik 3 weken verstoten was van internet. Grappig om te lezen hoe anders het geregeld is met bepaalde zaken daar, heb ik ook veel gezien in Cuba. Relax dat jullie ook tijd hebben om vakantie te vieren daar.
    Have fun daar, is sneller voorbij dan je denkt.
    Binnenkort ff skypen!

Groeten

• 13 Oktober 2012 - 08:45

Dick En Mary:

Hoi Marij,
    Wat leuk om over je ervaringen te lezen in dat verre Suriname. Mooi dat je die verschillen kunt meemaken!
    Het lijkt me heel erg leerzaam maar zo te lezen is er ook nog genoeg tijd om te genieten. Goed zo!
    We wensen je succes de komende 3 weken en heb ook plezier.

Veel liefs,
    Dick en Mary (en een lik van Zahra)